Звіт директора

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня № 1 м. Ківерці

Люшук Світлани Федорівни про свою діяльність

за звітний період з травня 2018 р. по травень 2019 р.

 

Дирекція школи протягом звітного періоду керувалася статутом школи, діючим законодавством України, новим Законом про освіту, іншими нормативними документами, що регламентують роботу керівника школи та педагогічного колективу.

У 2018 - 2019н.р. до керівного складу навчального закладу входили:

  • Люшук С.Ф. – директор школи;
  • Маховська В.В. – заступник директора з навчальної роботи;
  • Присяжнюк І.П. – заступник директора з навчально-виховної роботи;

Заступники директора виконували свою роботу відповідно до посадових обов’язків, затверджених директором школи, якими регулювалася їх безпосередня управлінська діяльність.

 

 

1. Управлінська діяльність

 

Протягом навчального року адміністрація школи вивчала питання стану викладання природознавства, предметів варіативної складової у 1-4 класів, образотворчого мистецтва (5-7 класи), фізики (7-11 класи), трудового навчання і технології (5-11 класи), біології (7-11класи), захисту Вітчизни (10-11 класи), контролювала стан викладання предметів варіативної складової навчального плану, ведення шкільної документації (поурочних та календарних планів вчителів – предметників, класних журналів, журналів факультативних занять, індивідуального навчання, роботи гуртків, щоденників та зошитів, особових справ учнів), відвідування уроків, позакласних заходів, роботу гуртків та факультативів.

У результаті перевірок встановлено, що у закладі забезпечується дотримання законодавчих та нормативних вимог щодо перерахованих вище питань контролю. У наявності – інноваційні зміни в системі управління закладом та у навчально-виховній роботі.

Результативною була діяльність педагогічної ради закладу. На засіданнях педради розглядалися питання:

  • інтерактивні технології в поєднанні з ІКТ – один із засобів підвищення ефективності уроку;
  • розвиток духовно-морального потенціалу учнів шляхом використання у виховному процесі інноваційних особистісно зорієнтованих технологій;
  • про вибір підручників для 2 та 11 класів;
  • про погодження завдань для держаної підсумкової атестації (4 клас);
  • про роботу вчителів, що атестуються над творчою темою (захист проектів);
  • про виконання рішень попередніх педрад.

Відзначено, що учителі широко впроваджують у практику інноваційні технології, інтерактивні методики та прийоми роботи, різні типи уроків, що забезпечу взаємодію всіх учасників навчально-виховного процесу. Навчальний заклад виконує замовлення суспільства щодо підготовки високоосвіченої особистості, яка має вміти самостійно здобувати необхідні знання, уміло застосовувати їх на практиці для розв’язання різноманітних соціальних та навчальних проблем, гнучко пристосовуватися до ситуації, що постійно змінюються, бачити труднощі, о виникають і знаходити шляхи їх раціонального подолання, використовуючи сучасні технології, грамотно працювати з інформацію, генерувати нові ідеї, творчо мислити, самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, підвищенням культурного рівня.

Протягом 2018-2019 навчального року робота педколективу була спрямована на реалізацію завдань, затверджених на стартовій педраді:

  • реалізації основних положень Національної доктрини розвитку освіти;
  • запровадження Концепції Нової української школи;
  • створення належних умов для адаптації учнів 5 кл. до навчання у школі ІІ ступеня;
  • забезпечення якісної до профільної підготовки та профільного навчання учнів 10 класу;
  • забезпечення підвищення рівня науково-дослідницької роботи з обдарованими учнями , якості підготовки школярів до Всеукраїнських олімпіад, турнірів;
  • забезпечення розвитку системи морально-етичного виховання учнів;
  • створення на базі закладу роїв та здійснювати їхню підготовку відповідно до положення «Про організацію Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»);
  • забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, дітей-сиріт та дітей, позбавлених піклування;
  • забезпечення здоров’язберігаючого освітнього середовища;
  • удосконалення системи державно-громадського управління в умовах децентралізації.

 

 

2. Матеріально-технічна база навчального закладу:

 

Для забезпечення результативності навчально-виховного процесу, оволодіння учнями базовими загально навчальними вміннями і навичками, спрямованих на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини, створюються умови для самореалізації, а саме використовуються можливості:

  • шкільного методичного кабінету;
  • бібліотеки;
  • двох кабінетів інформатики;
  • кабінету Захисту Вітчизни;
  • кабінету української мови та літератури;
  • кабінету математики;
  • кабінету хімії і біології;
  • кабінету історії;
  • кабінету географії;
  • кабінету зарубіжної літератури;
  • кабінету трудового навчання;
  • двох спортивних кімнат;
  • кабінетів початкових класів.

Адміністрація школи спільно з педагогічним колективом, обслуговуючим персоналом та батьками учнів намагається створити умови для роботи і навчання, відремонтувати та довести до норм та вимог сьогодення навчальні кабінети, забезпечити школу новим сучасним обладнанням.

Кожного року виконуються капітальні та косметичні ремонти, є висновки державної санітарно – епідеміологічної служби про відповідність приміщень вимогам санітарних норм і правил, дозвіл пожежної частини, протоколи замірів опори ізоляції електромережі.

Забезпеченість закладу меблями — 100% . Більшість кабінетів і класних кімнат відповідає типовим перелікам та вимогам навчальних програм.

Проте, все більше виникає проблема заміни учнівських стільців і парт на сучасні.

В школі функціонують їдальня на 100 посадочних місць, конференц-зала, бібліотека, 2 спортивні кімнати.

 

 

 

3. Забезпечення обов'язкової освіти

Аналіз структури і мережі школи за 2018-2019 н.р.

 

Педколективом школи проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.

Вибуло — 8

З них:

За кордон — 1

Зміна місця проживання — 7

Прибуло — 3

 

Станом на 17.05.2019р. у школі навчається 261 учнів

 

На початок 2018-2019 навчального року в школі навчалося 266 учнів., укомплектовано 12 класів, з них 8 класів з українською мовою навчання:

  • школа І ступеня — 109 учнів;
  • школа ІІ ступеня — 118 учнів;
  • школа ІІІ ступеня — 39 учнів.

Аналіз причин руху учнів свідчить, що переважна більшість переводів зумовлених зміною місця проживання родини і пов’язана з переїздами. Основними заходами із збереження контингенту учнів в 2018-2019н.р. були контроль відвідування учнями навчальних занять.

У 2019/2020 н.р. заплановано створення 1-го першого класу з українською мовою навчання.

Слід відзначити, що кількість дітей , які через стан здоров’я потребують індивідуальної форми навчання суттєво не змінилась. Якщо у 2016-2017 н.р. у нас навчалися троє таких учнів, у 2017-18 н.р. таких дітей вже було 4 - серед яких 1 учень початкової школи, 1 2018-2019 н.р. – 4 учнів. У 2019-2020 н.р. буде один клас (2-Б) з інклюзивним навчанням.

 

4. Робота з педагогічними кадрами

 

Ефективно здійснювалася кадрова політика. На початок 2018/2019н.р. школа була забезпечена штатними працівниками на 100 %.

Розстановка педагогів здійснювалася відповідно до фахової підготовки працівників. При прийомі на роботу (в тому числі й технічних, обслуговуючих працівників) враховувались фахова підготовка, особисті та колективні якості працівників, працездатність, інші характеристики. За останніми директивами МОН України до вчителів (незалежно від того, який предмет викладає, посади, яку обіймає, віку) висувається вимога вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою, проектором і ін. Треба віддати належне адміністрації, вчителям, які докладають чимало зусиль і енергії, щоб в школі не просто здійснювалося навчання, а опановувалися нові освітні технології, щоб навчальний процес був нерозривно пов'язаний з вихованням, з формуванням у молоді не лише культури і хороших манер, але головне - здорових життєвих принципів і переконань.

 

5. Медичне обслуговування учнів в навчальному закладі

 

Здійснюється кваліфікованою медсестрою. Медичний кабінет розташований в окремому приміщенні, частково забезпечений необхідними медикаментами, зроблений ремонт.

Для попередження та виявлення захворювань протягом навчального року проводиться медичне обстеження вузькими спеціалістами.

Учні розподілені на фізкультурні групи згідно рекомендацій дільничих педіатрів.

У 2018-2019 н.р.:

Спецгрупа – 17 учнів

Звільнені – 3 учнів

Підготовча – 36 учнів

Основна – 204 учнів

 

6. Організація харчування учнів у навчальному закладі

 

З метою чіткої організації режиму дня, який відповідає віковим нормам учнів, збереження здоров’я й попередження харчових та інфекційних захворювань, у школі організовано гаряче харчування учнів 1-11-х класів. Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю щодо термінів і умов зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим.

Медична сестра ретельно слідкує за санітарним станом приміщень їдальні, різноманітністю страв, дотриманням меню. Меню вивішено на видному місці в обідній залі, у ньому зазначено найменування страв, вихід продуктів, їх ціна. Випадків порушень термінів реалізації продуктів не було. Усе обладнання харчоблоку знаходиться в робочому стані.

Гарячим харчуванням протягом навчального року було охоплено 70 % учнів школи. Вартість харчування становила:

20.00 грн. — обід для пільгових категорій учнів,

15.00 грн. – обід дітей ГПД.

 

7. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

 

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи та під моїм особисто.

На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.

У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності.

У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, ведеться відповідна робота з учителями.

 

8. Ефективність освітнього процесу

 

Протягом навчального року колектив вчителів продовжував роботу над пріоритетними напрямами: створенням умов для успішної соціалізації учнів школи; створенням умов для самореалізації учнів і розвитку їхніх ключових компетенцій, упровадженням в освітній простір школи сучасних методик і форм роботи як умови успішного освоєння державних освітніх стандартів.

Випускники 9-го та 11-го класів успішно склали державну підсумкову атестацію у 2017 році. Державну підсумкову атестацію було проведено в 11 класах у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Всього атестацію пройшло 13учнів 11-го класу з таких предметів:

  • української мови — 13 учнів;
  • історії України — 12 учнів;
  • математики — 2 учні;
  • англійської мови — 3 учні;
  • географії — 7 учнів;
  • біології — 2 учні.

Порівняння результатів річного оцінювання та ДПА з української мови,англійської мови, історії України, географії свідчать, що з цих предметів в основному учні державну підсумкову атестацію склали в межах рівня річного оцінювання.

Проте, якість знань, яку продемонстрували учні під час складання ДПА з математики, біології та хімії нижча ніж під час річного оцінювання.

Державна підсумкова атестація у 9-х класах проводилась у письмовій формі з предметів: українська мова, математика, правознавство. Всього склали ДПА 19 учнів 9-го класу. Високий і достатній рівень знань продемонстрували під час ДПА з української мови 13 учнів із 19. Бали навчальних досягнень за ДПА відповідають рівню досягнень учнів за рік.

Ефективність роботи з обдарованими дітьми чітко прослідковується через участь учнів у Всеукраїнських олімпіадах з базових навчальних дисциплін, конкурсах, турнірах, виставках. Призові місця здобули:

  • Арендарчук Владислав ( 9 клас) – І місце на районному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики (вчитель Крупник О.Б.);
  • Ралка Віктор (6 клас) – ІІІ місце на районній олімпіаді з математики імені М. Кравчука (вчитель Шевчук А.П.);
  • Дейна Тетяна ( 11 клас) – ІІ місце на районному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології (вчителі Присяжнюк І.П., Мельник Л.М.); учасник обласного етапу турніру «Юні хіміки» (керівник Маховська В.В.)та «Юні математики» (керівник Крупник О.Б.);
  • Шиптарська Софія ( 9 клас) – ІІ місце на районному етапі Всеукраїнських олімпіад з трудового навчання (вчитель Мельничук О.А.);
  • Бурим Валентина (7 клас) - ІІІ місце на районному етапі Всеукраїнських олімпіад з хімії (вчитель Маховська В.В.);
  • Гринюк Веніамін ( 9 клас) – ІІІ місце на районному етапі Всеукраїнських олімпіад з географії (Вчитель Люшук С.Ф.);
  • Бутеєць Назарій (9 клас)- учасник обласного етапу турніру «Юні біологи»(керівник Присяжнюк І.П.);
  • Шишкіна Софія (9 клас) – ІІІ місце у складі збірної команди району обласного етапу турніру «Юні географи» (керівник Люшук С.Ф.);
  • Радюк Вадим ( 10 клас) - ІІІ місце на районному етапі Всеукраїнських олімпіад з біології (керівник Присяжнюк І.П.);
  • Хандогіна Вікторія (11 клас) - І місце в обласному етапі Всеукраїнського молодіжного конкурсу « В об’єктиві натураліста» у номінації «Кращий відеоролик» (керівник Присяжнюк І.П.);
  • Боско Владиславо (6 клас) - ІІІ місце у районному мовно-літературному конкурсі імені Т. Г. Шевченка (вчитель Квач С.М.);
  • Гіль Ілля (10 клас) - ІІІ місце у районному мовно-літературному конкурсі імені Т. Г. Шевченка (вчитель Стоцька С.Р.);
  • Книш Олена (7 клас) - ІІ місце у районному конкурсі читців поезії Лесі Українки (вчитель Квас С.М.);
  • Мосійчук Вікторія (6 клас) - І місце у міській виставці-конкурсі «Новорічний подарунок» у номінації «Український сувенір» (керівник Карпук О.І.).

Традиційною стала участь учнів школи у міжнародних та всеукраїнських інтерактивних конкурсах:

  • «Кенгуру» - 15 учасників, координатор – Шевчук А.П.
  • «Колосок» – 72 учасників», координатор – Присяжнюк І.П.
  • «Соняшник» - 12 учнів, координатор – Сапітон В.Б.
  • «Левеня» - 4 учні, координатор – Гузюк Л.В.

Таким чином, поєднання усіх складових розвитку інтелектуальних, творчих обдарувань учнів, залучення їх до різноманітних видів позаурочної діяльності створюють умови для всебічного розвитку ціннісно-смислових, загальнокультурних компетентностей, компетентності особистісного самовдосконалення, забезпечують продуктивну творчу атмосферу навчального закладу.

Кількісний та якісний аналіз кадрового забезпечення навчального закладу свідчить про те, що відбувається збільшення кількості педагогів, які мають педагогічний стаж від 10 до 20 років. До того ж відбувається збільшення кількості педагогів, які мають педагогічний стаж понад 25 років.

Аналіз вікового складу педагогічних працівників засвідчує що основний склад учителів віком понад 41 рік. Поряд із цим збільшилася кількість педагогів молодшого віку.

Аналіз кваліфікаційної підготовки педагогів свідчить, що в школі 77% вчителів-предметників мають першу і вищу кваліфікаційні категорії; 2 педагоги (7%)— ІІ категорію; 5 педагогів (16%) — категорію «спеціаліст».

Для активізації творчої діяльності вчителів, залучення їх до науково-дослідницької роботи, стимулювання неперервної фахової освіти,підвищення відповідальності за результати навчання й виховання в 2018 - 2019 навчальному році було проведено атестацію учителів школи. Атестацію пройшли 4 педагогічних працівників. Із них:

  • чергову атестацію - 3;
  • позачергову атестацію – 1.
  1. учителів пройшли курси підвищення кваліфікації на базі ВІППО. Підсумовуючи стан роботи з підвищення педагогічного, методичного й фахового рівнів педагогічних працівників школи, слід зазначити, що всі заходи науково-методичного спрямування, передбачені планом роботи школи на 2018-2019 н.р., виконані.